Våre verdier

Haugerud Fotball er et trygt fritidsmiljø som utvikler barn til gode venner og glade fotballspillere. Vi er glad i og stolt av klubben vår. Vi som er Haugerudspillere har respekt for våre ledere og foreldre, for medspillere og motspillere og for spillets regler. I Haugerud Fotball er vi også mange voksne som velger å bruke tid sammen med barn og unge i nærmiljøet.

Kjennetegn
Verdenslaget fra Haugerud
Spillerne i Haugerud Fotball har sine røtter i mer enn 30 land fra alle verdenshjørner. Sammen er vi et verdenslag. Ikke fordi vi har arbeidet bevisst med integrering, men fordi folk på Haugerud er slik. Det er slik vi bor og slik vi lever. På Haugerud lever mange kulturer ved siden av hverandre og hos oss er det mange som står med ben i flere kulturer samtidig.

Nært og trygt
Haugerud Fotball har alle våre aktiviteter i nærmiljøet. De fleste har bare noen minutters gange eller en liten sykkeltur hjemmefra og til Haugerudbanen. Alt i tidlig alder kan barna komme seg trygt til trening og kamp på gangveier gjennom boligområdene, og foreldrene kan vite at barna oppholder seg bare et steinkast hjemmefra.

Møteplass for voksne
Voksne som deltar på Fotballgruppas aktiviteter får mange muligheter til å bli kjent med andre voksne i nærmiljøet. De får se hvem barna deres er sammen med og hvem som er kameratenes foreldre. På denne måten knytter Fotballgruppa nærmiljøet sammen og gjør det enklere å være foreldre.

Voksne for barn
Haugerud Fotball skal være et sted der barn og unge møter trygge voksenpersoner fra nærmiljøet. De unge skal oppleve at de blir sett av flere voksne, at voksne bryr seg om dem, trives sammen med dem og vil bruke av sin tid og sitt engasjement på barn og unge.

Inkluderende
Hos oss skal alle få en sjanse til å prøve seg på fotball og finne ut om det er noe de vil satse på. Våre kontingenter skal være så lave at alle skal ha råd til å være med, også de som kommer fra familier som har mange små fotballspillere å betale for.