Treningstidene for sommersesongen er klare!

Nå blir det full fart på Haugerudbanen igjen. Første dag etter påske starter vi med de nye treningstidene på banen. Alle våre egne lag, pluss flere eksterne klubber, har vært med i den store kabalen. De fleste har fått noe i nærheten av det de ønsket seg, men vi har måttet "pakke" ukekalenderen mer enn tidligere år. Her kan du lese mer om treningstidene og reglene for bruk av Haugerudbanen.

Her er kalenderen som viser alle treninger og kamper som er satt opp på Haugerudbanen sommersesongen 2015. Kamper for klassene 7 til 12 år blir lagt inn i kalenderen rundt 20. april. Kamper for eldre lag er allerede lagt inn.

Det er trenernes eget ansvar å følge med på kalenderen og planlegge alternative løsninger når egne treninger kolliderer med kamper på banen. Om deler av banen er opptatt til kamp, må lag som skal trene, dele på resten av banen slik at flest mulig får trene.

Her er reglene som gjelder for bruk av banen til trening og kamper. Disse reglene er også slått opp på veggen på Bua på banen.

Her er avtalen som gjelder for eksterne leietakere på banen. Eksterne klubber og lag betaler kr. 500 pr. klokketime for hel bane og 250 kroner for halv bane.

De som skal bruke fotballgarderobene under Haugerudhallen, må gjøre avtale om dette med styreleder i Haugerud Fotball, Dag Endal, e-post dagend@online.no eller mobil 911 84 388. Spørsmål om leie, treningstider og regler skal også rettes til Dag Endal.

Alternative treninger:

Dytter ned bein 600p.jpg
 Planken 600p.jpg
 Ligger på ryggen 600p.jpg

Alle lag må regne med å få kollisjoner med kamper på sine treningstider. Da gjelder det å tenke kreativt; trening andre steder, med og uten ball. Gress-sletta nedenfor Haukåsen skole, to minutter unna banen på andre sida av Dr. Dedichensvei, er nærmeste mulighet. Gresset skal bli slått regelmessig på oppdrag fra Oslo kommune/Omsorgsbygg, og det står to mål med nett der. Det finnes også andre andre gressplener rundt denne sletta, som vi har trent på tidligere. Lille Wembley er et annet alternativ i nærheten; grusbanen som ligger ved fyrhuset og inngangen til Østmarka, øverst i Haugerudveien. Vi skal få ryddet og jevnet ut denne banen før sesongen starter. Den kan fint brukes til teknisk trening og spill.

I området rundt banen går det også an å trene alternativt: Basketspill på street-basketbanen. Tekniske øvelser på asfalten i skolegårdene. Spenst- og styrketrening i skråningen mellom fotballbanen og ballbingen. Kondisjons- og hurtighetstrening i Østmarka. Bildene til høyre viser noen øvelser som G2001-laget og Naser hadde i området mellom fotballbanen og ballbingen.

Trenerkoordinator Ingve Opaker kan bistå med tips til alternative opplegg for trening. Ingve har mobil 450 55 007 og e-post  ingveo@gmail.com. Ingve har funnet fram to filer med øvelser som både kan brukes som oppvarming og skadeforebygging, og som alternativ trening når man må trene andre steder enn på banen:

Spilleklar – et oppvarmingsprogram

Løps- og teknikkøvelser fotball

På hjemmesidene klokavskade.no ligger 31 videoer som viser hvordan øvelsene skal gjennomføres.