Endelig er det klart for fotballsesong!

Endelig starter fotballsesongen for alvor på Haugerudbanen! Forberedelsene har vært gode, og alle lag er godt i gang med fotballspill!

Fotballsesongen begynner nå for alvor. Klubben hadde allerede noen kamper før sommeren, men fra og med i morgen går alle lag inn i en tilnærmet normal sesong. Noen med vanlig serie, og andre med enkel serie. Uansett, nå skal alle lag til pers!

Internkamp hos 2011-kullet med is!

Lørdag 14.august hadde J2011 og G2011 avtalt å møtes til en intern treningskamp før sesongen startet. Med to taktisk kløkte trenere på hver sin side med Ingebrigt og Roar var det klart at denne kampen var åpen! Spillet var til tider jevnt, og det var tydelig at lagene hadde lagt ned en solid treningsinnsats den seneste tiden. Til slutt var det gutta som stakk av med seieren, men det var en god oppkjøring for begge lag. Med godt vær og mange ivrige foreldre på sidelinjen avsluttet gjengen med is, levert av lagleder for G2011, Sapko!

– Det ble jevnt, men gutta var mer effektive foran mål og turte å gå på skudd oftere enn vi gjorde, sier trener for J2011, Roar Loraas.

Menn 7èr er endelig i gang!

En gjeng som virkelig har fått kjenne på nedstegningen har vært senior-spillerne våre. Nå kunne endelig Menn 7èr-lagene våre snøre på seg skoene igjen og kjenne på kampfølelsen! Menn 7èr 1 og Menn 7èr 2 inviterte til en intern treningskamp den 12.august, og dette var generalprøven før sesongen sparkes i gang. Menn 7èr 2 starter kampen friskt, og ballbehandling og pasningsspillet var upåklagelig fra de hvitkledde. Etter hvert som kampen utviklet seg, og Menn 7èr 1 skjønte at motstanderen stilte uten sin faste keeper begynte de å feste et grep om kampen med mange susere fra nærmest midtbanen som gikk inn bak nettet til de hvitkledde. Kampen ender med seier til Menn 7èr 1, godt humor og konsensus om at dette må gjentas!

Menn 7er 2 var som vanlig best kledd, og manglet egentlig bare scoringer for en perfekt generalprøve!

Menn 7èr 1 feirer et av sine flere mål mot Menn 7èr 2

Nyetablert juniorlag!

Siden nedstengingen har klubben hatt utfordringer med å engasjere lokale ungdommer til et juniorlag. De har når trent gjennom hele sommeren, og er faktisk allerede klare for seriespill! Mandag 23.08 spiller de første kamp borte mot Frigg på Marienlyst.

– Når Adryan (spiller på juniorlaget) kontaktet meg og ønsket å opprette et nytt juniorlag var det fantastisk hyggelig for klubben. Vi tekstet litt frem og tilbake, og uken etter var laget på plass, og gutta skaffa egne trenere. Nå er Hamid Hamid og Sayed Valli på plass som nye trenere. De har et ønske om å bidra positivt til miljøet her i nærmiljøet, og er sånn sett en perfekt match for klubben, sier styreleder Thor Olav.

Lykke til mot Frigg!

A-laget er klare for fotballfest!

God stemning før kamp, og enda bedre stemning etter kamp da Haugerud A-lag slo Ellingsrud i treningskamp.

701 dager etter at A-laget sist spilte en offisiell treningskamp er de nå endelig klare for å spille kamper. Mye har skjedd siden sist A-laget spilte kamp. Trenerne på A-laget har i tett samarbeid med fotballrådets egen Dag Endal jobbet dag, og noen ganger natt med å få på plass alle nye overganger før sesongstart. Nå er stallen komplett før lagets første hjemmekamp mot Sagene 2 i morgen. Treningskampene har vist tegn på et mer slagkraftig A-lag enn på lenge.

– Vi har hatt en god oppkjøring der vi har slått lag som til daglig spiller i divisjoner høyere enn oss. Nå er vi klare for sesongstart på mandag, og vi håper hele nærmiljøet blir med oss på å løfte Haugerud IF opp divisjonssystemet, sier en av trenerne på A-laget, Mustafa Hayd.

Klubben har i fellesskap med ressurspersonene på A-laget hatt ønske om å lage mer fotballfest på banen under A-lagets kamper. Med fantastisk støtte fra Bydel Alna har vi nå fått muligheten til å lage en fotballfest på alle hjemmekampene i år. Det blir kioskdrift, god musikk, konkurranser og kanskje noen giveaways! Klubben oppfordrer hele nærmiljøet til å bli med når vi endelig sparker i gang A-lags sesongen!

– Når en av spillerne på barnelagene kommer bort til meg og spør hvem som trener der borte, og jeg kan svare at det er Haugeruds A-lag fyller det meg med stolthet. Når jeg sier til han samme at en dag kan han kanskje spille på det laget og ser øynene hans lyser opp blir jeg enda mer stolt over det eventyret vi har startet med A-laget. Vi skaper forbilder gjennom A-laget, og det er viktig at barna våre har noen forbilder på nært hold. Med den gjengen som er på A-laget nå kan jeg trygt si at vi har forbilder i verdensklasse. Jeg håper så mange som overhodet mulig tar turen ned på banen på mandag fra 17:30 (kampstart 20:15), og løfter gutta våre frem mot 3 poeng, sier leder av fotballrådet, Thor Olav.

Da ønsker vi alle lagene våre lykke til med sesongen, så sees vi på A-lagets kamp klokken 20:15 i morgen!