Ny hovedtrener – Mustafa Hayd!

Etter at Amara valgte å takke for seg i Haugerud Fotball har Mustafa Hayd tatt over stafettpinnen som hovedtrener, og for en start han har hatt!

Mustafa er en kjent mann for alle som er på Haugerudbanen. Mustafa har de to siste sesongene vært assistenttrener på a-laget, og nå rykker han opp som hovedtrener. Klubben er svært glad for den interne løsningen som nå er på plass.

– Det at Mustafa har takket ja til å ta hovedtrenerrollen er en løsning jeg har  håpet på lenge. Som fotballtrener skal du ikke bare ha en fotballfaglig kompetanse, men også en sosial kompetanse når det kommer til å lese garderoben, og lese isolerte hendelser. Der er Mustafa i særklasse, og han ser mennesket før han ser fotballspilleren. Det mener jeg er den aller største styrken Mustafa kommer inn med når han nå tar over ansvaret for A-laget. Mustafa er ikke bare en mann som fokuserer på A-laget, og hva vi kan få til på A-laget, men han er også veldig opptatt av hva vi kan få til i alle alderskull, og hvordan vi kan bli en bedre klubb. Han bidrar der han kan bidra, uavhengig om det er på A-lag eller på barnelag. Det er slike mennesker vi trenger i nøkkelposisjoner i klubben vår, sier Thor Olav.

Mustafa selv er klar på at dette er noe han ser frem til.

– Først og fremst er jeg i en klubb med så mye kult som skjer, og jeg føler denne klubben er en stor del av meg nå. Folka i klubben jobber virkelig for at vi skal ha det bra her på Haugerud & Trosterud, og det er noe jeg fortsatt vil være med på, men nå bare i en annen rolle. På A-laget har vi skapt en god kultur der vi jobber sammen for å nå målene våre, og gutta på A-laget er helt fantastiske å være sammen med. Jeg gleder meg virkelig til neste sesong, og hva vi skal skape sammen fremover, sier Mustafa

Teamet fortsetter

Resten av teamet som dannet trenerteamet i fjor fortsetter i Haugerud Fotball. Mustafa går opp som hovedtrener, og Murtaza Ali fortsetter i en assistentrolle. Siden vi nå er en mann mindre i trenerteamet vil sportslig leder og midtstopper på A-laget bistå trenerteamet når de måtte ha behov for hjelp.

Tydelige målsetninger for 2022

Fjoråret ble ikke som A-laget håpet på. Målet var opprykk fra 7.divisjon, og seriemesterskap. Med en noe treg start på sesongen + et surt tap mot Furuset på bortebane røyk opprykket i fjor. Med den nye spissingen av divisjonene over 7.divisjon vedtok NFF Oslo at alle utenom førsteplassen i 2021 ville rykke ned til den nye 8.divisjon, så selv med en ålreit tredjeplass i 2021 må vi altså i år starte i 8.divisjon.

– Vi nådde ikke målsetningene på banen i fjor, vi skulle rett opp og fortsette reisen vi har satt i gang med, men slik ble det dessverre ikke. Allikevel hadde vi i fjor veldig mange nye spillere inn på laget, og en spillertropp som ikke var veldig samspilte. Jeg tror de lærte hverandre å kjenne når det var som heitest ute på banen i fjor, og de nå i år mer et lag enn det de har vært tidligere. Jeg har stor tro på at i år vil vi se en pokal på Haugerudbanen, sier Thor Olav.

– Målet er direkte opprykk, og vi har større planer enn 8. eller 7.divisjon. Om vi skal nå de målsetningene vi har satt oss må vi nå delmålet, som er å rykke opp fra 8.divisjon i år, avslutter sportslig leder, Adil Svendsen Laatayoui.

God start

Det nye trenerteamet har fått en sterk start på pre season, og startet sesongen med en 1-4 seier mot A-laget til Bøler. Bøler spiller til vanlig i 6.divisjon, så dette var en meget sterk seier mot et lag som spiller to divisjoner over oss i seriesystemet.

– Vi har god kontroll på kampen fra start, og spillergruppa responderte veldig bra på formasjonsendringen vi gjorde i forkant av denne sesongen. Vi så vi hadde defensive utfordringer i fjorårssesongen, og de utfordringene har vi forsøkt å gjøre noe med i år. Det er veldig godt å se at vi så resultatene av dette allerede i første kamp for sesongen, avslutter Adil.