Nytt styremedlem – Velkommen Adil!

Fotballrådet i Haugerud Fotball har gleden av å presentere et nytt styremedlem til Haugerud Fotball. Velkommen Adil!

Adil vant prisen for “Årets agent 2021” på A-laget

Adil Svendsen Laatyaoui er 26 år gammel, fra lokalområdet og jobber som A&R i Sony Music. Adil har det siste året vært en del av og bidratt sterkt til det gode miljøet som A-laget på Haugerud nå har hatt etter nedstengingen og pandemien. Adil har hatt en sentral rolle når det kommer til spillerrekruttering og har bidratt til at A-laget har utviklet sitt sportslige nivå, i tillegg er han selv spiller og midtstopper på A-laget. Styreleder Thor Olav Delgado-Rodriguez er svært glad for at det er Adil som nå har takket ja til å være med i Fotballrådet.

– Vi har over lengre tid ønsket å knytte styrearbeidet nærmere det som skjer på feltet. For å klare det er vi avhengige av at ressurspersoner som er i lagene, og faktisk er på feltet, også sitter i Fotballrådet. Vi lyktes til dels med dette i fjor da Sead (G2014), Heidi (G2013), David (J2014) og Murtaza (A-lag) takket ja til å være med i styret. Nå har vi fått inn Adil fra A-laget som vil bli en viktig brikke i det videre arbeidet vårt i Fotballrådet, sier Thor Olav.

Adil har tidligere spilt fotball på høyt nivå, og vært innom utviklingsmiljøer i Vålerenga, Skeid, Oppsal og Lørenskog. Adil vil være den som skal forankre den sportslige rammeplanen Fotballrådet vedtok i 2020, og jobbe med videre utvikling av det sportslige tilbudet i Haugerud Fotball.

– Det at vi nå får på plass Adil i en mer sentral rolle enn tidligere er svært gledelig. Hans tidligere erfaring fra utviklingsmiljøer på høyere nivåer enn der vi er i dag vil bli en stor ressurs for oss. I tillegg har vi fått på plass en mann som har et nettverk få andre kan matche, og det nettverket har han allerede begynt å knytte til klubben vår. Jeg er så glad for at Adil takket ja på sekundet når jeg spurte om han var interessert i å bidra. Det er ikke alltid like lett å rekruttere folk til slike roller og verv, men når Adil takket ja føltes det ut som vi hadde skutt gullfuglen, sier Thor Olav.

Hovedpersonen selv er glad for å bidra til Haugerudfotballen, og det nå i en mer spesifisert rolle:

– Det har lenge vært et ønske om å få lov til å bidra for klubben og finne en vei inn til fotballrådet. Etter en sein kveld på klubbhuset der jeg hadde en god prat med Thor Olav om veien videre og hva vi kan få til ble det ønsket oppfylt, og jeg er klar for å være med å bidra. Jeg har selv bodd på Haugerud i 8 år, og ønsker at alle i området skal få muligheten til å kjenne på det felleskapet og den kulturen vi har i Haugerud IF. Denne klubben er på mange måter unik, og det er ting som skjer i denne klubben som jeg aldri tidligere har opplevd i andre klubber jeg har vært i, og det ønsker jeg å være med på, sier Adil.

Klubben har det siste året kommet godt ut av pandemien, og medlemstallene tegner et bilde av en klubb som har klart å forebygge mot det fryktede frafallet andre klubber har hatt. Allikevel mener Adil at klubben har et uforløst potensiale.

– Jeg skal bidra til utviklingen av en allerede fantastisk klubb som har et utrolig stort potensiale, og vi skal dreie denne klubben i en retning som oppfyller det potensialet og der den er verdig å være. Haugerud IF jobber med å bli en sentral aktør i nærmiljøet, og jeg vil være med på å gjøre denne klubben til et lokalt flaggskip, avslutter Adil.

Marius Vasaasen takker av

Marius Vasaasen var tidlig ute med å gi beskjed til klubben om at han ikke stilte til gjenvalg på neste års årsmøte, og stilte sin plass til disposisjon om klubben fant en erstatter før den tid. Marius har vært en del av Haugerudfotballen over flere år der han har hatt trenerverv på G19-laget og nå de siste to årene som styremedlem i Fotballrådet.

– Marius har vært en bidragsyter på flere nivåer i klubben, og jeg må takke Marius for den jobben han har gjort for klubben. Jeg håper vi får se Marius rundt idrettsparken selv om han nå ikke har en aktiv rolle i klubben. Marius var en viktig diskusjonspartner når vi utarbeidet sportsplanen, og det var et verdifullt bidrag til hvordan fremtidens Haugerudfotball skal se ut. Marius var også en sterk bidragsyter under de to siste fotballskolene vi har hatt på sommerstid.

Tusen takk for arbeidet, Marius! Og Velkommen til Adil!